Kan ik mijn artikel(en) retourneren?
Heb je spijt van je aankoop of heb je meerdere artikelen besteld om thuis te vergelijken, maar mag er nu een deel terug? Geen probleem! U heeft het recht uw bestelling tot 14 dagen na ontvangst zonder opgave van reden te annuleren. U heeft na annulering nogmaals 14 dagen om uw product retour te sturen. U krijgt dan het volledige orderbedrag inclusief verzendkosten gecrediteerd. De kosten voor retour van u thuis naar het retouradres nemen wij ook voor rekening. Als u gebruik maakt van uw herroepingsrecht, moet het product met alle geleverde toebehoren en - indien redelijkerwijze mogelijk - in de originele staat en verpakking geretourneerd worden. In sommige gevallen kan er een waardevermindering gerekend worden als dat niet gebeurt.
Optie 1: Retourneren via het retourformulier
Vul het herroepingsformulier (retourformulier) in en mail dit naar customerservice@rolapet.com
Hierna ontvangt u van ons het verzendlabel en de retourbon. Voor een goede afhandeling moet de retourbon toegevoegd worden aan het terug te sturen pakket.
Optie 2: Bol.com bestelling
Indien je via een platform hebt besteld als Bol.com dan geldt de retourprocedure zoals bij hen aangegeven. Je dient dit via het platform waar je hebt besteld te regelen.
Beschadigd of onvolledig product of pakket ontvangen
Als je een beschadigd of onvolledig product/pakket hebt ontvangen, of als de levering onvolledig is, kun je een email sturen naar customerservice@rolapet.com
Je dient je ordernummer en/of factuurnummer, het artikelnummer en de reden van je klacht door te geven, zodat onze klantenservice je zo snel
mogelijk kan helpen.
Eventuele schade en manco's moeten binnen 48 uur na ontvangst gemeld worden.
Hoe lang duurt het voordat mijn retour terugbetaald wordt?
We doen ons uiterste best om een retourzending en terugbetaling zo snel mogelijk verwerkt te hebben. U ontvangt uw geld uiterlijk 14 dagen na uw herroepingsmededeling retour. Vaak zal het echter ruim binnen deze termijn plaatsvinden. Het geld wordt teruggestort op de rekening waarmee betaald is.
Het is ons beleid, en een wettelijk recht, om het bedrag pas terug te betalen nadat we de artikelen in ons magazijn hebben ontvangen en
gecontroleerd. Bewaar altijd uw verzendbewijs. Het kan voorkomen dat een pakket tijdens het verzendtraject kwijt raakt en ons magazijn niet bereikt. In zo'n geval is het verzendbewijs nodig om terugbetaling alsnog in gang te zetten. Met behulp van de track&trace code van uw afleverbewijs kunt u altijd controleren of uw pakket al in ons magazijn gearriveerd is.
Voor vragen over terugbetalingen kunt u altijd contact met ons opnemen.
Uitzonderingen retourneren?
- die door de ondernemer tot stand zijn aangebracht overeenkomstig specificaties van de consument;
- die duidelijk persoonlijk van aard zijn;
- die door hun aard niet kunnen worden teruggezonden;
- die snel kunnen bederven of verouderen;
- waarvan de prijs gebonden is aan schommelingen op de financiële markt waarop de ondernemer geen invloed heeft;
- voor losse kranten en tijdschriften;
- voor audio- en video-opnamen en computersoftware waarvan de consument de verzegeling heeft verbroken;
- voor hygiënische producten waarvan de consument de verzegeling heeft verbroken